woensdag 11 juli 2012

Regen en Limburgse monografieën

Deze ochtend vond ik een mail van Emmy Swerts: ze wenste ons een heerlijke Vlaamse feestdag.

Ondanks de voorspellingen leek het weer vrij stabiel en ik behandelde eindelijk ons terras met bleekwater.

Daarna zouden we onze dagelijkse wandeling maken, deze keer in Brustem. Ik wilde op zoek naar de overblijfselen van de burchttoren uit de 11de eeuw. Om ons te oriënteren (want nergens was er een aanwijzing daarnaartoe) gebruikte ik de “Geogids” over de omstreken van Sint-Truiden. Maar wat een fouten vond ik daarin, ongelooflijk: “noemen” in plaats van “heten” en gallicismen! Arm Vlaanderen!

We hadden pas de weg naar de burcht gevonden toen de regen ineens met bakken uit de lucht viel. En het bleef maar stortregenen, dus reden we uiteindelijk terug naar huis. De “ontdekkingstocht” zal voor later zijn!

Thuis regende het nog steeds pijpenstelen. De behandeling van ons terras zal dus wel tot niets gediend hebben! Bedroefde emoticon

Ik ben te overmoedig geweest: al dagen wordt er regen overdag voorspeld en geloofde ik echt dat ik door positief denken dat kon afwenden!Glimlach

We bleven verder dus binnen, wat ook wel gezellig was. Ik pleegde nog een lang telefoontje met Jan Gerits over de jongste Limburgse Monografie. De laatste van de reeks zal dit jaar aan hem besteed worden. Ik had daar destijds een van zijn goede kennissen over aangesproken, en dat achter de rug van Jan Gerits gearrangeerd, hoewel Jan – uit valse bescheidenheid? – daar eigenlijk tegen was.

Nu hij het weet, heb ik de indruk dat hij het wel “tof” vindt. En hij verdient het zeker! De ijverige Jan Gerits is onlangs 80 jaar geworden, en als er nog langer gewacht wordt met die publicatie over hem, is het mogelijk dat hij er maar vanuit het hiernamaals kan kennis van nemen. Welke bril zou hij dan wel nodig hebben om het van zover te kunnen lezen? Glimlach

En… Roger voerde mij deze avond naar een zeer interessante tekst over tatoeëring. Ikzelf begrijp niet goed wat mensen daartoe brengt, maar, om helemaal eerlijk te zijn, ook niet waarom vrouwen hun oren laten perforeren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten