zondag 4 november 2012

Van het kasteel van Rullingen naar Berlingen en terug

Tussen twee regenbuien vandaag wandelden we van het kasteel van Rullingen naar Berlingen en terug. Roger voerde me weer langs wijngaarden (jawel, in deze buurt wordt wijn gemaakt), plantages, en een bosje. In het begin van onze één uur durende wandeling, wist ik helemaal niet meer waar ik was (eigenlijk vind ik dat een heel aangenaam gevoel!).

Maar niet lang daarna herkende ik plekjes en besefte ik dat we naar Berlingen liepen en de omgekeerde weg aflegden van een wandeling  lang geleden.

Roger heeft pas aan het einde van de toch wel mooie tocht foto’s gemaakt:

Kuttekoven: wandelpad van Nieuwmolen naar de spoorwegzate (voormalige spoorweg van Tongeren naar Sint-Truiden)

Kuttekoven: wandelpad van Nieuwmolen naar de spoorwegzate (voormalige spoorweg van Tongeren naar Sint-Truiden)

Kuttekoven, Nieuwmolen: de gebouwen van de vroegere watermolen op de Herk Foto’s Roger

2 opmerkingen:

  1. De laatste foto is de nieuwmolen gelegen op de herk. Enige honderde meters stroomafwaarts ligt de opgeknapte oude molen. Deze is maalvaardig. De boetiek Pexters is in de bijgebouwen gevestigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! De oude molen (en de boetiek) kenden we al lang, deze hadden we een poosje - nee, al meer dan een poosje - geleden ontdekt!Prachtige ligging!

    BeantwoordenVerwijderen