maandag 18 mei 2015

Links, rechts!

En om deze dag te beëindigen, na nog gekeken te hebben naar een aflevering van Star Trek, las ik nog even de kranten online. En viel ik op dit. En daarna (maar hier gaat het niet over een “officiële” krant) op dat.

En… ik vraag me nog steeds af of ik nu links of rechts ben! Ondanks het feit dat ik heel veel “vreemdelingen” (mag dat woord nog wel gebruikt worden?) heb gekend, heb ik nu de neiging om te kiezen voor dat. Waarbij “vreemdelingen” met goede bedoelingen welkom zijn, uiteraard!

Ik denk hier spontaan terug aan een ontmoeting met een van mijn cursisten, vlak na het einde van mijn cursus “initiatie tot het Nederlands” in Heers.

Roger en ik zouden de trein nemen naar de kust (waar mijn broertje en zijn vrouw een flat  delen met familie) en we zagen in Sint-Truiden, op een bank voor het station een neger (mag ik dat woord nog wel gebruiken?) zitten.

En toen, echt… Terwijl Roger zei: ‘weer een drugsdealer zeker?’ , herkende ik een van mijn cursisten en werden er hartelijke zoenen uitgewisseld.

Alleen vernam ik later dat die vriendelijke cursist naar Antwerpen was verhuisd maar nog steeds elke maand geld kwam incasseren van de OCMW in Heers.Lachende emoticon met rollende ogen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten