maandag 30 december 2019

Te druk voor mij in de winkels

We deden vandaag onze wekelijkse uitgebreide boodschappen (ik moet nog wel vlees kopen tegen dat de kleinkinderen hier logeren) maar wat een afschuwelijke drukte in de winkels!

We kozen nochtans deze dag voor onze inkopen in plaats van morgen omdat we vermoedden dat het morgen héél druk zou zijn. Heeft misschien iedereen op dezelfde manier geredeneerd?

Hoewel ik het dus veel te druk vond, heb ik wel uitgebreid mijn hobby (of toch wat dochterlief zo noemt) kunnen beoefenen.

Vooral bij Colruyt vond ik het sympathiek en soms aandoenlijk hoe klanten werd raad gegeven over te kopen wijnen voor "het feest".

En... mijn bewondering voor het winkelpersoneel steeg nogmaals! Proeven die mensen alle wijnen dat ze zo accuraat raad kunnen geven, zelfs aan klanten die nog minder dan ik (en dat betekent dus bijzonder weinig tot helemaal niets) kennen van wijn? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten