donderdag 5 december 2019

Ontdekking en herinneringen

Nadat ik deze avond laat, na de lezing, enkele mails had beantwoord, viel ik op dit.

Korte filmpjes (sorry, weer in het Frans) over de bijbel.
En... wie mij een beetje kent, weet dat de bijbel mij fascineert.

Voor sommige mensen wil ik wel preciseren dat de meeste religies volgens mij niet veel meer te maken hebben met die bijbel.

Dus keek ik naar één filmpje, dan naar nog een en nu ben ik me aan het afvragen of ik er nog eentje zou bekijken.

Maar eerst dit.
Een van de mails, die ik deze avond beantwoordde, kwam van onze zoon Hendrik.

Hij herinnerde zich een winkel die we vrij vaak bezochten toen hij klein was, herinnerde zich zelfs de naam van de collega van Roger die we daar ontmoetten (een broer van de uitbater) maar herinnerde zich de naam van de winkel niet. Het gaat over Ravago. Roger en ik hebben een beetje gegoogeld: we vinden geen Ravago meer in Antwerpen.

Maar Hendrik heeft gelijk: we gingen vaak naar die winkel... waar de kinderen, zoals Hendrik zich terecht herinnert, praktisch elke keer een (voet)bal kregen. En waar ze heel graag verstoppertje speelden tussen de tapijten (Vlaams woord voor vloerkleden).

Ikzelf herinner me wel niet echt waarom we zo vaak naar die winkel gingen.

We hebben er zelden iets gekocht, dus ik vermoed dat Roger het gewoon prettig vond in het weekend te praten met die collega... die zijn broer in het weekend ging helpen in die winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten