donderdag 26 december 2019

Nog eens gaan "wandelen" in Ikea

Roger ging vandaag nog eens naar "kapper Jos"... en deze keer vond ik het resultaat echt meevallen!

Het was weer een donkere, druilerige dag. Toch wilde ik dat Roger even bewoog. Eerst stelde hij voor naar Sint-Truiden te rijden, en daar onder andere nog eens rond te lopen in de Kringwinkel. Helaas, hij ging (gelukkig) checken op het internet of de winkel open was. Hij bleek gesloten.
Dus reden we nog eens naar Ikea (nadat Roger had geverifieerd of die wel open was).

Ik hou van decors, dus voor mij is dat uurtje rondlopen in Ikea altijd heel prettig (tenminste als er niet te veel volk is). Eigenaardig genoeg ben ik nooit snel geneigd er iets te kopen maar ik doe er wel ideeën op.
De decors waren nog niet gewijzigd sinds de laatste keer dat we daar waren en ik keek uit naar een salonopstelling die me toen enorm aanstond (ik had eigenlijk een foto moeten maken zodra we die vonden: niet aan gedacht).

Het is heel raar. Als ik dit huis schoonmaak, denk ik vaak dat ik moet ophouden met alles vol te stouwen (en van Roger moet eisen dat hij niet meer alles vol rommel legt) omdat schoonmaken dan veel gemakkelijker zal zijn. En als ik salons bekijk, bij Ikea bijvoorbeeld, zijn degene die me het meest bekoren al even volgestouwd als de onze. De salon in kwestie vertoonde nog meer rode toetsen dan de onze, en ook meer donkere kleuren en zelfs meer zwart. Maar gezellig dat die leek!

Een beetje verder kwamen we een vaatwasser tegen. Te duur, zeker nu, voor ons. Maar... ik las nog eens op de informatiefiche het argument dat ik zo vaak heb gebruikt tegenover Nany telkens als die hier snel, snel, een afwasje met de hand wilde doen (dat was uiteraard toen onze vaatwasser nog werkte). Namelijk dat een vaatwasser minder water verbruikt dan afwassen met de hand. En wat las ik daar nog? Ook minder energie zou een vaatwasser verbruiken! Dat begrijp ik niet goed. Het water moet in de twee gevallen opgewarmd worden, maar daarna verbruikt de vaatwasser toch elektriciteit die mijn handen niet nodig hebben?
Als die claim exact blijkt te zijn, moeten we misschien toch aan een nieuwe vaatwasser denken zodra we minder andere kosten hebben!
Dat zal ik eens moeten onderzoeken!

Deze keer geen gratis koffie of thee voor ons: toen we merkten hoeveel mensen in het restaurant aanschoven (ook weer eigenaardig, want zoveel volk liep er niet rond in de winkel), zijn wij terug naar huis gereden.

Onderweg had ik een mail gekregen van KVLS-bestuurster Edith Oeyen. De vereniging zou een lokaal van een heemkundige kring (in Kuringen als ik me goed herinner) mogen gebruiken. Edith stelde voor daar enkele activiteiten te laten doorgaan, zoals onder ander een "schrijfsessie". Daaronder verstaat ze een bijeenkomst van auteurs die het eerste uur zouden in stilte teksten schrijven en het volgende uur elkaars schrijfsels beoordelen.
Misschien is dat een goed idee voor sommigen, voor mij echter zou dat niet werken. Zo ver rijden (dat zou dan uiteraard Roger moeten doen), op commando schrijven, verplicht worden (negatieve mag maar het moet steeds opbouwend zijn) commentaar te geven op teksten van anderen, ...
Nee, dat is niets voor mij (wat ik Edith dan ook antwoordde).

Maar... als de KVLS ook zaken mag bewaren in dat lokaal loont het misschien de moeite het hele archief naar daar te verhuizen?  Nu staan al die dozen hier, niemand anders dan Roger en ik kan er aan... en als er iets met mij gebeurt, wie denkt er dan aan dat archief te restitueren aan de KVLS?

Vandaag ook even gepraat met (een beetje zieke) buurvrouw Marie-Claire. Ik vertelde haar dat ik al een hele tijd een schoenendoos klaar had... maar dat wat ik vreesde is uitgekomen: van de doos zelf versieren kwam maar niets!
'Geen nood,' zei mijn lieve overbuurvrouw, 'breng de doos zo maar. Ik zal die zelf versieren'.
Dat zullen we dus een van deze dagen doen.


2 opmerkingen:

  1. "Helaas, hij ging (gelukkig)" ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, inderdaad:-). Ik bedoelde helaas was de winkel dicht en gelukkig dat Roger ging kijken.

      Verwijderen