zaterdag 29 december 2018

Wachten op een online besteld pakje

Het werd een verplicht rustige dag: ik kreeg 's ochtends een mail van B-post, meldend dat een pakje (online besteld cadeautje voor Eva's verjaardag) vandaag zou geleverd worden tussen 11:47 uur en 14:47 uur. Die precisie vond ik eigenaardig: waarom niet meer afgeronde uren? Dus besloten we thuis te blijven tussen 11:47 uur en 14:47 uur. En te lezen enzovoort.
Om 14:50 uur was er nog geen pakje aangekomen. We besloten naar Sint-Truiden te rijden om daar een uurtje rond te wandelen.

De temperatuur was te doen maar wat een volk in Sint-Truiden! Ik vroeg me hardop af waarom er net vandaag zoveel mensen rondliepen waarop Roger antwoordde dat we zelden in Sint-Truiden zijn op een zaterdag en dat het waarschijnlijk aan de dag van de week ligt. Misschien... Of heeft het iets te maken met het naderen van nieuwjaar? Want de enkele winkels waar we binnenliepen, werden ook heel druk bezocht.

Ja, we liepen dus weer enkele winkels binnen, eigenlijk een beetje tegen mijn zin maar... ik bedacht wel dat het misschien dat shoppen is dat Nany en haar vriendinnen zo jong houdt? Zonder het te merken lopen die mensen immers soms uren rond.
Trouwens, om helemaal eerlijk te zijn: in twee winkels werd ik bekoord door een paar kledingstukken die echt niet te duur waren. Nee, ik heb ze niet gekocht: deze periode is al veel te duur.

Iets over 17 uur kwamen we weer thuis aan. Het pakje was niet aangekomen (er lag geen briefje in de bus dat ik het vanaf dan en dan mocht afhalen).
Ik vroeg me af wanneer ik het dan wel zou krijgen, keek opnieuw naar de mail die ik deze ochtend ontving van B-post en merkte nu pas dat die een link bevatte naar "track-b-post". Uiteraard klikte ik daarop en wat bleek? Daar stond te lezen (sinds wanneer?): "onze verontschuldigingen, je pakje zal een dag later geleverd worden ten gevolge van een intern probleem". Die vaagheid vergeleken met de preciesheid van de mail vond ik heel opvallend!

4 opmerkingen:

  1. Je kan steeds de tracé van BPost volgen, als je een mail krijgt....dus af en tie kijken waar ze al zijn of kunnen zijn....
    Maar blijkbaar kon het vandaag niet geleverd worden. Pascale had net hetzelfde voor met Kerstmis. Pakje Christophe was er niet.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik dus niet, lieve Françoise! Dit is de eerste keer dat een online besteld pakje via B-post komt (en ik moet toegeven dat ik die mail niet aandachtig genoeg had gelezen). Maar het komt dus in orde en het is niet dringend. Wat Pascale meemaakte is veel vervelender en gelukkig is Christophe geen kind meer! :-)

      Maar... Wat we het meeste opviel was de precisie van de mail (tot op de minuut) en de vaagheid van de uitleg ("een intern probleem").

      Geef me eens jouw nieuwe huisnummer!
      Kusje

      Verwijderen
  2. heb het ook gehad maar werd toch op tijd verwittigd, maar je moet je mail "op tijd " nazien, en wie kijkt er elk uur naar zijn mails?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad!
      Vandaag, vlak voor we naar de uitvaart gingen, is het pakje aangekomen.

      Verwijderen