dinsdag 25 januari 2022

Quarantaine of een beetje vakantie?

Er valt niet veel te vertellen de laatste dagen. Ik bel nog elke dag met Nany die steevast klaagt dat ze zo weinig mensen ziet (!) en, als ze er de tijd voor vindt, staat Elena klaar voor een chatpartijtje. Zij, haar zusje en broertje zijn nu thuis (quarantaine: te veel besmettingen in de klas), schoonzoon werkt thuis en dochterlief geeft van thuis uit les (zelfde reden). 

Eerst vond Elena dat maar niets, weer thuis zitten (ze krijgt wel schooltaken) en ik vermoed dat hun ouders de situatie niet heel gemakkelijk vinden. Ik zag het echter anders en zei tegen Elena dat ze het maar moest beschouwen als een soort halve vakantie; dat leek ze een heel goed idee te vinden! 

Sinds ik zelf thuis werk (ik bedoel als vertaalster na het jarenlang lesgeven buitenshuis, want daarvoor werkte ik sowieso thuis als huisvrouw) heb ik immers kunnen vaststellen hoeveel tijd je zo uitspaart (ondanks de combinatie "zorgen voor de kinderen" en "werken")! En hoeveel meer tijd je dus kunt besteden aan je hobby's! 

Maar ik weet het, niet iedereen denkt daar zoals ik over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten