donderdag 20 januari 2022

Toevallig over de media

Ik luisterde vandaag tussendoor even naar een interview met dokter Kierzek. Uren later vroeg Roger me plotseling of ik toevallig een zekere "docteur Kierzek" ken. Uiteraard, en niet enkel van wat ik pas had gehoord, antwoordde ik en ik stuurde hem het interview. En toen vertelde Roger me dat hij een verwijzing naar hem had gezien in een reactie op dit artikel van "Doorbraak". Ik las het artikel (over de media) dat ik heel interessant vond maar ik nam niet de tijd om alle reacties te lezen (ik heb ook nog ander werk) en Roger luisterde naar het interview dat hij ook heel interessant vond... en dat blijkbaar dat was waar die ene reactie naar verwees!

Weer een eigenaardig toeval!

1 opmerking:

  1. Ik heb deze avond laat de reacties op dat artikel wel verder gelezen, heb gevonden waar er sprake was van Kierzek en opgemerkt dat een van de "reageerders" hetzelfde had opgemerkt als ik, namelijk de opvallende afwijzende houding van de interviewster. Het zou me niet verwonderen als Kierzek binnenkort ook persona non grata wordt, want... ik las in het Doorbraak-artikel zelf dit (wat ik al lang vermoedde maar niet voor mogelijk hield): "Inmiddels weten we uit indiscreties ook hoe dat komt: de Belgische reguliere pers werd bij het begin van deze pandemie gevraagd door de eerste minister om de regeringslijn te volgen, ter heil van de volksgezondheid. Ze zouden levens redden."
    Ik veronderstel dat het in Frankrijk niet anders is?

    BeantwoordenVerwijderen