donderdag 13 januari 2022

Mogen we nog zelf beslissen?

Ik heb weer vrij weinig gedaan vandaag (die serie heb ik wel uitgekeken en ik heb genoten). Ik heb ook nog heel veel andere zaken bekeken, gelezen, mails beantwoord en seffens wil ik nog even een mailtje sturen naar Elena die op 14 januari 11 jaar wordt. Ook naar onze vriend Roger Beeckman natuurlijk: hij wordt diezelfde dag 93 jaar!

Ik wilde dus eerst gaan slapen zonder nog hier iets te komen schrijven... maar zonet viel ik op een korte video uit Zwitserland die ik heel interessant vond. Heel begrijpelijk Frans en niet zoals de vele typische Franse debatten die ik deze avond ook (graag) volgde. De vrouw van 70 jaar in die video vertolkt ongeveer dezelfde gevoelens als ik, de vaccinoloog vind ik echter interessantere praat verkondigen. Hij vertelt immers over alle mogelijke (tot nu toe "vastgestelde" - tussen aanhalingstekens omdat, zoals ik vermoedde, veel opvallende symptomen gewoon niet worden in overweging genomen als zijnde mogelijke) bijwerkingen van de vaccins, geeft er wat uitleg bij en eerlijk gezegd, dat is allemaal niet echt geruststellend!

Weer is het opvallend dat niemand in die video tegen vaccinatie op zich was. Uiteraard wordt er ook gesproken over "vaccinatie uit solidariteit" maar, hoor ik er ook zeggen: "er zit duidelijk een politieke bedoeling achter dat pushen". Dat gevoel heb ik ook... maar ik weet niet echt welke. Stapsgewijs naar een controlemaatschappij gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten