zondag 2 januari 2022

Lectuur en literatuur

Vandaag eindelijk verder gelezen in het nieuwe boek van Ivo Hermans (nee, ik heb het nog niet uit). Interessant en boeiend, rijke woordenschat, mooie beelden, maar ik heb één verwijt. Ivo weet heel veel, is heel erudiet maar hier worden zijn eruditie en kennis van de geschiedenis wat te veel ten toon gespreid, zijn ze niet voldoende geïntegreerd in het verhaal dat daardoor geregeld en te lang onderbroken wordt. Ik herinner me dat ik, bij het herlezen van typoscripten van Boudewijn zaliger, hem daar ook op wees en dat hij daar rekening mee hield bij het "herschrijven".

Deze avond even gechat met Elena. Niet heel lang, want ze zou verder schrijven aan haar boek. Wat hou ik van dat enthousiasme! Ik heb Roger gevraagd of, als ik alles zal herlezen hebben, we de enkele fouten en overbodigheden eruit gehaald hebben, we het geheel kunnen printen en of hij er dan enkele ingebonden boekjes wil van maken voor de familie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten