vrijdag 13 mei 2022

Naar Ikea

Nany was gisteren pas heel laat teruggekomen van het ziekenhuis. Niets gebroken, wel de nodige kneuzingen. Ze had nog pijn, had (zware?) pijnstillers gekregen en die wiegden haar duidelijk in slaap, hoorde ik aan haar zwakke stem. 

We wilden rommel uit het poortgebouw naar het containerpark brengen maar dat bleek gesloten. Dus die karwei wordt verschoven naar maandag (als Roger dan niet zijn zus gaat bezoeken: vandaag en de twee volgende dagen krijgt ze te veel ander bezoek).  Roger stelde voor nog eens naar Ikea in Hognoul (bij Luik) te rijden. We wandelden, na heel lange tijd, nog eens de hele winkel door (en dat was soms vrij zwaar voor mijn ledematen) maar ik werd een beetje ontgoocheld. Vrijwel geen decors meer, geen ingerichte "huisjes", en dat is altijd wat mij het meeste aantrekt bij Ikea. Daarentegen kregen we met onze Family kaart opnieuw gratis koffie of thee in het restaurant. Het ging er wel een beetje anders aan toe dan vroeger. Ieder had recht op twee gratis kopjes, niet meer, en die kon je vullen nadat je telkens een QR-code had gescand. Heel lang geleden was het gratis koffie à volonté en de laatste keer dat we er waren (voor de eerste lockdown), betaalde je 1 euro (als ik me goed herinner) voor koffie à volonté. Nu, twee kopjes zijn voldoende, dus vind ik dit een goede formule. Vroeger waren alle opschriften in Ikea in twee talen, nu staat er nog maar sporadisch Nederlands bij. Omdat er nu ook een Ikea is in Hasselt (dat is verder rijden voor ons)? Het viel me wel op dat ik, in tegenstelling tot vroeger, geen andere klanten dan wij Nederlands heb horen spreken. 

Deze avond nog eens gebeld naar Nany. Ze had nog steeds pijn, ondanks de pijnstillers en had bijna niets gegeten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten