donderdag 21 juli 2022

Nostalgie

Ik kreeg vandaag voor de zoveelste keer een aanval van nostalgie. Naar Soyo (Matadi) maar ook naar Antwerpen, en dan vooral naar ons vroeger huis. In Soyo zal ik nooit meer geraken maar ik weet dat je hier en daar online foto's vindt van ons vroeger huis in Antwerpen. Ik dus weer even op zoek... en deze keer viel ik op foto's van onze vroegere prachtige gewelfde kelder (waar wij jammer genoeg niet echt gebruik van maakten, tenzij soms om wijn te bewaren, vooral omdat we in sommige delen ervan af en toe last hadden van opstijgend grondwater). Eigenlijk hebben we zelf weinig foto's van het huis op zich gemaakt en zeker niet van die kelder. De foto's die Roger toen maakte gingen meer over huiselijke tafereeltjes. Hetzelfde geldt trouwens voor Soyo: een mens denkt er blijkbaar te zelden aan zijn woning te vereeuwigen op foto. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten