dinsdag 28 juli 2020

Over Liek, wespen en Mohamed

Vandaag wandelden we eindelijk nog eens in Oleye (Liek). Heel lang geleden was dat en, hoewel ik me herinnerde dat ik dat dorp heel gezellig vond, ik was vergeten dat het er de hele tijd serieus klimmen en dalen is! 
Onderweg praatten we over de wespen in ons poortgebouw. Nu blijven ze niet meer braafjes daar maar ze beginnen rond te vliegen op het binnenplein. Ik vroeg aan Roger of we ze toch niet zouden laten wegdoen. 
Helaas, zoals we bespraken, gebeurt dat niet zoals met een zwerm bijen (die hebben we ook ooit in huis gehad): de wespen worden niet naar een ander nest gestuurd/gebracht, ze worden allemaal vernietigd. Eigenaardig maar ineens vroeg ik me af of ik dat op mijn geweten wilde hebben.
Langs de andere kant: ik maak het poorthuis niet schoon zolang die beestjes daar rondvliegen!

We hebben dus nog geen beslissing genomen. 
Roger heeft me wel nog eens een bijzonder interessant gesprek doorgestuurd, deze keer tussen Eddy Daniels en Etienne Vermeersch, over Mohamed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten