zondag 1 november 2020

De brief van aartsbisschop Vigano aan Trump

Ik heb vandaag vooral veel uren besteed aan het nog in orde brengen van enkele details in de jongste monografie. 

Tussendoor las ik ook andere zaken en werd mijn aandacht weerhouden door wat Jeanne Smits postte op haar blog: een brief van aartsbisschop Vigano aan president Trump. Ik zocht wat verder en vond hier de Nederlandse vertaling van die brief. Daar kun je hem dus zelf lezen. Geef toe, eigenaardig, niet? Is er toch sprake van een complot op wereldschaal? Kan zoiets bestaan?

En... deze avond, toen ik wat wilde ontspannen, viel ik per toeval eerst op een post van deze vlog: "Le complot mondial confirmé".  Heel intrigerend allemaal!

2 opmerkingen:

  1. De Blauwe Tijger is wel berucht voor het verspreiden van nepnieuws en complottheorieën.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik ondertussen ook gezien (gevonden, bedoel ik), en die aartsbisschop is een katholiek en, samen met Trump de "verkeerde" (zie hier: https://legrandcontinent.eu/fr/2020/06/13/complotisme-et-catholicisme/ ). Maar op de radio en zo (tv kijken we meestal niet) hoorde ik ook vaak nepnieuws dit jaar! Dus: nu registreer ik enkel en stel ik me vragen, dat is alles.

      Verwijderen