woensdag 25 november 2020

De taal van Eva

Ik vond al dat Elena zo'n brede woordenschat hanteert maar vandaag ben ik weer verschoten van Eva's woordgebruik tijdens het naar "huis" rijden. Het gaat over het woord "trouwens". 

Roger herinnerde me er zopas aan maar geen van ons beiden kan zich de precieze zin herinneren. Ze gebruikte het woord op de correcte plaats in de zin en in de juiste betekenis, wat me niet vanzelfsprekend lijkt voor een kind van nog geen vijf jaar. 

Terwijl ik dit schrijf, herinner ik me ineens de context. Eva wordt in december 5 jaar en we hadden het erover dat dit weliswaar "kleiner" is dan 10 jaar (wat Elena wordt in januari) maar dat Eva met haar bijna 5 jaar ook al een grote meid is. En dan zegt zij: "Ja, en trouwens, van iemand die vier jaar is kun je ook al niet meer zeggen dat die klein is, hé oma!'

Eigenlijk is heel die zin opmerkelijk voor een meisje van haar leeftijd, bedenk ik ineens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten