dinsdag 23 april 2019

George Steiner over Heidegger

Deze avond, na enkele huishoudtaken, nog genoeg tijd gevonden om te kijken naar wat Roger mij gisteren doorstuurde.

Een heel interessant interview (hier te vinden) met Georges Steiner. Ik weet niet wie de interviewer is maar de meertalige Steiner bewijst er dat zijn Frans even goed is als zijn Engels.

Ondanks in het begin enkele verwijten aan het adres van Heidegger, vooral omwille van zijn nazi-sympathie, gaf het interview me veel zin om Heidegger te lezen (wat ik dus nooit heb gedaan): blijkbaar probeert zijn oeuvre antwoorden te geven op metafysische vragen (dat had ik eigenlijk moeten weten, want dat heb ik destijds geleerd).

Ach, eigenlijk weet ik goed dat ik daar nooit voldoende tijd zal voor vinden. En sorry als je ook wilt kijken:  deze keer is het interview dus in het Frans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten