woensdag 17 april 2019

Pasen voorbereiden

We zijn nog steeds aan het schoonmaken. Nee, niet omdat het bijna Pasen is, gewoon omdat het moet gebeuren.

Vandaag was de keuken aan de beurt en daar zijn we alles bij elkaar (voor en na onze zeer uitgebreide boodschappen - die ruim drie uur in beslag namen en wel grotendeels in functie van het Paasweekend gebeurden) samen een dikke drie uur aan bezig geweest... en dan ben ik zelfs niet aan de inhoud van de kasten noch aan de ruiten toegekomen!
Ik vraag me vaak af wat een schoonmaakhulp hier zou kunnen doen op de gangbare vier uurtjes per week.

Geen wandeling, ondanks heel mooi weer, maar, denk ik, voldoende beweging voor Roger (althans als ik mag voortgaan op de pijn aan mijn voet).

Wel, ondanks al die uren werken en boodschappen doen, veel gelezen... en eindelijk nog eens in de Bijbel.  Jawel, als voorbereiding op het Paasfeest! Ik vind het immers heel jammer dat de meesten onder ons niet meer weten wat we eigenlijk vieren die dag.

Deze avond, na het beantwoorden van enkele mails en het verder overtypen van mijn vroegere dagboeken, nog samen gezellig gekeken naar een aflevering van Endeavour.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten