dinsdag 2 april 2019

Over mijn ontspanning vandaag

Deze avond laat nog samen met Roger gekeken naar een aflevering van Wallander. De verhalen zijn boeiend en mooi verfilmd maar telkens (of toch vaak) vind ik ze te gewelddadig!

Daarna op deze vlog gevallen. Zo zou ik ook heel graag op reis gaan... maar ik vrees dat in de auto slapen te oncomfortabel wordt op onze leeftijd.

O ja, ik vergat mijn "kooksel". Koken is het enige huishoudelijk werk dat ik als ontspanning ervaar en deze avond heb ik weer genoten van het in elkaar flansen van een gerecht met restjes van het weekend.
Ik had namelijk een dikke venkelknol over. Die heb ik (nadat ik hem in stukjes had verdeeld en even aangebakken in olijfolie) een goed uur laten sudderen met één in blokjes gesneden aardappeltje, een dikke gesnipperde ui, wat koriander, kurkuma, een snuifje zout, vrij veel peper, een bouillonblokje, 200 gram spekblokjes en een halve liter water.
Het resultaat bleek heel lekker... alleen moet ik volgende keer minder water gebruiken en er misschien look aan toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten