zondag 26 mei 2019

Zondag kiesdag maar geen rustdag

Na onze brunch hebben we wat opgeruimd, zijn we  gaan stemmen, heb ik de wasmachine laten draaien en, nadat ik de was te drogen had gehangen, reden we naar het ziekenhuis waar mijn moeder Nany ligt (in Merksem, in het Antwerpse).

Na een uur en 20 minuten rijden (weer via die vreselijke 313), kwamen we aan. Ik vernam later dat we zus Bie net hebben gemist.

De deur van de gang naar de kamer van Nany was op slot (dienst geriatrie) en Roger en ik vonden niet meteen de knop om ze open te doen. Zeker 5 minuten hebben we gezocht (uiteindelijk bleek die knop zo onopvallend en zo ver van de deur dat het niet vanzelfsprekend was).
Nany heeft gedurende anderhalf uur aan één stuk gepraat. Over hoe vervelend het is daar te liggen (daar kan ik inkomen), over wie al op bezoek is gekomen, over wat ze wel en niet te eten krijgt, enzovoort. Iets voor 18 uur verlieten we haar.

In Merksem reed Roger verkeerd (hij had niet geluisterd naar de gps) en we verloren meer dan een halfuur: een paar minuten voor 20 uur waren we pas thuis. Gelukkig waren er nog kliekjes van gisteren die ik kon opwarmen, want ik zag me niet meer koken op dat uur: hoewel ik de auto niet bestuurde, was ik doodmoe!

Na het eten snel een mail van zus beantwoord (zo stom: zij verliet mama een paar minuten voor wij aankwamen) en de kranten online gelezen. Nu nog even een wasje in de machine steken.

Eigenlijk stond in mijn agenda voor vandaag "beginnen inpakken voor de reis" maar dat is er niet van gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten