dinsdag 18 februari 2020

Vertaling van Carrefour

Boodschappen vandaag en, hoewel het niet echt koud was, geen wandeling daarna wegens weer een  veel te koude wind.

Wel vlak voor het avondeten een half uur rondgelopen met de telefoon aan mijn oor en naar Nany geluisterd die nog steeds heel blij is in dat rusthuis.

Na het avondmaal enkele mails beantwoord, waaronder een paar van Hendrik. Hij schreef me onder andere over een Carrefour-vertaling die voor nogal wat hilariteit zorgde op Twitter" ("Google heeft nog veel werk voor de boeg met zijn vertaaldienst", kon je onder andere lezen).

Hendrik had echter, na die hetze, de vertaling door Google laten maken... en die was zo goed als perfect.

Ik antwoordde hem dat ik een poosje geleden hetzelfde had gelezen als hij... en hetzelfde als hij gedaan.

Ik liet de tekst vertalen door Google én door Deepl. Allebei gaven ze een bijna perfecte vertaling (en de enige fout bij de twee automatische vertalingen was dat ze het woordje "we" vergaten... maar dat ligt aan de Franse zinswending)!

Hieronder een foto van de originele vertaling van Carrefour (gekregen van Hendrik):


En dit is de vertaling van Google (ook gekregen van Hendrik):


Geef toe, het resultaat valt enorm mee! Er werd zelfs rekening gehouden met de context, wat de oorspronkelijke vertaler niet deed!

Eigenlijk had ik daarover al vroeger moeten bloggen! Maar ja, blijkbaar was ik het vergeten... of wilde ik het onbewust negeren?
Want goed nieuws is dat niet echt voor ons beroep! Ik heb immers al opgemerkt dat die automatische vertaaldiensten ook heel goede resultaten leveren bij veel ingewikkeldere teksten!

1 opmerking:

  1. This is how my pal Wesley Virgin's story starts in this shocking and controversial video.

    Wesley was in the army-and soon after leaving-he revealed hidden, "SELF MIND CONTROL" secrets that the CIA and others used to obtain whatever they want.

    THESE are the EXACT same secrets tons of famous people (especially those who "come out of nothing") and the greatest business people used to become wealthy and successful.

    You've heard that you utilize only 10% of your brain.

    That's because the majority of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

    Perhaps this expression has even occurred INSIDE OF YOUR own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years ago, while riding an unregistered, trash bucket of a car without a license and with $3 on his banking card.

    "I'm very fed up with going through life paycheck to paycheck! When will I finally succeed?"

    You've taken part in those types of questions, ain't it right?

    Your success story is waiting to be written. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    BeantwoordenVerwijderen