woensdag 26 februari 2020

Verwarming stuk

Er lag sneeuw deze ochtend. Toch reden we, tijdens een van mijn korte pauzes, naar Sint-Truiden om die boeken bij de Standaard af te halen. Mijn buienradar gaf immers nog meer sneeuw voor morgen... en morgen moest die vertaling zeker worden geleverd.

Van de rand van de stad liepen we onder een koude, smeltende sneeuw naar de boekenwinkel en daarna nog even naar de tabakswinkel voor e-liquids Niet echt een aangename wandeling maar, zoals ik daarna zei tegen Roger: hij heeft tenminste zijn beweging gekregen. Hadden we die boeken niet afgehaald, we waren waarschijnlijk gewoon thuis gebleven.

Thuis werkte ik verder aan die vertaling. Ik kreeg het echter niet echt warm, trok een trui aan en daarboven nog een body. Ik leverde de vertaling vlak voor het avondeten (goed op tijd dus) en ging even naar de badkamer... waar het ijskoud was - en dat is helemaal niet normaal!

De radiators bleken koud te zijn, de waakvlam van de gasketel was ook uitgevallen. Roger kreeg die niet opnieuw aan, dus belden we na het avondeten naar onze installateur. Hij komt morgenochtend heel vroeg.

Roger heeft hout bijgehaald en de kachel in de salon aangestoken (wat betekent dat ik morgen die salon weer onder handen moet nemen: die kachel produceert een gezellige warmte maar ook enorm veel stof). Ik voel dat het hier in de werkkamer, en uiteraard in de aanpalende salon, al iets warmer wordt. Maar de rest van het huis blijft afkoelen! Geen douche morgenochtend vrees ik! Hopelijk krijg de installateur het snel in orde.

Ondertussen zijn de drukproeven van het volgend Oostland-nummer aangekomen: ik zal die al maar beginnen nalezen!

P.S. Ik weet het, het is een eigenaardige gewoonte van mij: voor ik iets begin te lezen, kijk ik meestal naar de laatste bladzijden (nee, niet bij een thriller). Dat deed ik nu ook met Oostland, en ik zie dat Jan Gerits het heeft over een haikuboom in de tuin van de Engelenburcht in Tildonk! Zeggen dat wij daar zo vaak komen met vriend Karel: volgende keer stel ik voor die tuin even te bezoeken!

1 opmerking:

  1. If you're looking to lose kilograms then you certainly have to start using this totally brand new personalized keto diet.

    To create this service, certified nutritionists, fitness trainers, and top chefs have joined together to provide keto meal plans that are productive, decent, economically-efficient, and satisfying.

    From their launch in early 2019, 1000's of clients have already remodeled their figure and well-being with the benefits a great keto diet can offer.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover 8 scientifically-confirmed ones offered by the keto diet.

    BeantwoordenVerwijderen