maandag 18 oktober 2021

Tegenwind aflevering 5

Ik heb vandaag niet gedaan wat ik wilde doen (het poortgebouw opruimen en minstens oppervlakkig schoonmaken): nog veel te zwaar voor mijn gewrichten. En daarbij, ik had andere "verplichtingen", zoals een telefoontje met Nany (nu maakt ze het weer goed), koken, het dagelijkse opruimwerk, een praatje met Jan Gerits die nog steeds op een afdoend antwoord van Edith wacht en (uiteraard) nog heel graag en heel lang praat over zijn overleden echtgenote, een beetje oefenen met stappen in Mettekoven (en, jawel, me weer laten verleiden door een paar boeken uit het "boekenruilkastje"), luisteren naar weer een heel verontrustend discours van Crèvecoeur, een paar bladzijden uit vroegere dagboeken overtypen, lezen en vooral, deze avond...

Deze vijfde aflevering van Tegenwind, met professor Paul De Hert. In een heel kritisch maar genuanceerd gesprek dat zich afwisselend afspeelt in Andalucia en in Antwerpen heeft hij het over privacy, betutteling, kritiekloze kuddegeest, verantwoordelijkheden bij groepsdwang, rol van en misleiding of foute informatie vanwege de overheid, én eenzijdige berichtgeving vanwege de media. Bijzonder interessant maar niet erg optimistisch! Professor De Hert zei heel veel zaken die ik ook denk maar absoluut niet zo vlot verwoord krijg! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten