dinsdag 19 oktober 2021

Een mailtje van Elena!

Na mijn telefoontje met Nany (ze klonk weer verward!) boodschappen vandaag, vooral in functie van de nakende logeerpartij van de kindjes. Wat kijk ik daar naar uit (al weet ik op voorhand dat ik daarna vrij moe zal zijn)! 

Dit was de eerste keer sinds maanden dat ik echt alle winkels mee aandeed met Roger en ik voelde het in mijn ledematen!  Maar dat zal wel normaal zijn: je bent niet op één twee genezen van maanden "stijfheid"!

Daarna lekker gekookt (een "kofta curry"- eigenlijk gewoon gekruide gehaktballetjes gesudderd in een currysaus maar heel lekker!). Zelfs dat koken (en toch doe ik dat heel graag) vond ik vermoeiend. Maar we hebben gesmuld!

Na de afwas, terwijl Roger belde met twee van zijn zussen (weer over gezondheidsproblemen maar daar gaan we het hier niet over hebben voorlopig), voor mij nog een uurtje lectuur met chocolade smeltend op mijn tong (weer bijna geen chocolade met 85% cacao gevonden tijdens de boodschappen, behalve dan een veel duurder merk met een opvallende vanillesmaak - er waren trouwens nog meer rekken leeg: krijgt Crèvecoeur gelijk, die al maanden waarschuwt voor schaarste?). 

Na nog enkele mails in verband met het probleem KVLS-Limburgse monografieën vond ik een mail van Elena. Over haar bezigheden, verjaardagen van vriendjes maar ze schrijft ook dat ze "niet kan wachten tot ze hier komt logeren", dat het "al zo lang geleden is" (inderdaad, van maart 2020). Ik kan ook niet wachten (hoewel, ik moet nog wel een beetje schoonmaken - en afzien dus - tegen dan). 

Maar toch, wat een ongelooflijk blij gevoel gaf me die mail! Ik voelde me ineens weer heel jong! 😄

Geen opmerkingen:

Een reactie posten