donderdag 16 augustus 2018

Toetsenbordprobleem

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn toetsenbord. Ik probeer het uit te leggen.

Eerst bleek mijn klavier ineens omgevormd te zijn tot een qwerty. Hoe ik daarvan opnieuw een azerty moet maken weet ik ondertussen.

Maar... als ik nu "!" typ, krijg ik "_", als ik druk op "-", krijg ik "=".

Ondertussen heb ik gevonden hoe ik "-" en "!" moet bekomen in mijn geschriften (door op andere toetsen te drukken dus).  Maar het blijft lastig telkens te moeten nadenken over welke toets, die niet overeenkomt met wat je erop ziet en die, als je blind typt, helemaal niet op de gebruikelijke plaats staat, zal zorgen dat ik het resultaat krijg dat ik beoog.

Uiteraard heb ik gegoogeld. Maar ik vind alleen een antwoord op de vraag "qwerty omzetten naar azerty", wat dus gebeurd is. Een oplossing voor mijn probleem vind ik niet.

Als iemand mij kan helpen, graag_ (sorry... even nadenken over de te gebruiken toets...: graag!) 😄

Geen opmerkingen:

Een reactie posten