maandag 2 januari 2012

Heers

Vandaag, tussen de boekhouding – voor mezelf en voor de KVLS – en de regenvlagen door, een korte wandeling in Heers.

Ik wilde eerst wel eens de nieuwe verkaveling bezoeken. Voor mij niet bepaald inspirerend. Nog vrij veel leegstaande gebouwen en heel hoge prijzen: op een affiche zagen we een flat te huur voor ongeveer 790 euro!

Van daar klommen we naar de kapel tegenover het kasteel. Die nog steeds gevandaliseerd bleek!

Sedert ons bezoek van 27 oktober 2011 is er niets gewijzigd aan de kapel Foto Roger

Daar genoten we even van de vergezichten op onder andere het kasteel van Heers en de deelgemeente Veulen.

Zicht op het kasteel van Heers van bij de kapel in de kasteeldreef

Zicht op het kasteel van Heers van bij de kapel in de kasteeldreef

Zicht op Veulen van bij de kapel in de kasteeldreef

Zicht op Veulen van bij de kapel in de kasteeldreef Foto’s Roger

Daarna ging het terug via de velden en het voetbalplein naar het centrum.

En thuis las ik, na het avondeten,  verder in “Chanson”. Had ik over dat boek kunnen beschikken toen ik nog Franse les gaf en mijn leerlingen zo vaak trakteerde op “Franse chansons”, mijn lessen zouden tien keer interessanter zijn geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten