donderdag 11 oktober 2018

Drukke hersftdag

Deze ochtend hielp Roger me de verdieping een beetje schoon te maken. In feite kregen alleen de badkamer, de kamer waar onze logés morgen zullen slapen, de gang, de trap en de hal een beurt. Voor de andere slaapkamers en Roger zijn boekbindersatelier boven en voor onze werkkamer op het gelijkvloers was er geen tijd meer.
Ikzelf moest immers dringend beginnen werken aan een nieuwe job (weer een correctie) die  ondertussen was binnengekomen en ik vermoed dat Roger zijn rug evenveel pijn deed als de mijne.

Ondertussen kreeg ik ook een bericht van mijn tante-vriendin Françoise. Het gaat nog steeds niet goed met mijn "Nononc".

Rond 14 uur stelde Roger me voor mijn werk te onderbreken voor een wandeling in de buurt van Kortessem... maar onderweg besloten we eerder langs zijn nicht Jeannine te rijden. Die was thuis, bleek heel blij ons te zien, en we babbelden meer dan twee uur bij een kopje koffie of thee.

In het terug naar huis rijden, besloten we toch nog even halt te houden in Borgloon waar we te voet een lus maakten naar het klooster van Colen en terug.

Aangename wandeling van net een uur, met 25°C, veel zon en prachtige herfstkleuren, maar de "Vallei van Colen" waar we iets wilden gebruiken, bleek gesloten sinds eind september.


Foto's Roger
Heel erg vond ik dat niet, want ik had nog veel werk voor de boeg.

Thuis zorgde ik snel voor een heel eenvoudig avondmaal (groentesoep, zalm en sla) en na het avondeten heb ik tot nu (bijna 24 uur) verder teksten gecorrigeerd. Ik heb weliswaar mijn werk even onderbroken voor een snelle mail naar mijn zus en naar Bernadette en een berichtje naar Françoise.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten