zaterdag 20 oktober 2018

Strijken

Eigenlijk stond vandaag strijken op mijn huishoudprogramma maar dat was ik rats vergeten!
Typisch voor mij, in tegenstelling tot veel vrouwen die ik ken, die rust vinden in die bezigheid.
Ik hou daar echt niet van, ik word rustig van heel andere bezigheden... en heb dus de neiging het weinige strijkwerk dat ik heb op de lange baan te schuiven...

Maar... nu was het eigenlijk echt nodig, want de stapel wordt maar al te hoog en straks wordt mijn ongeveer maandelijks "strijk-halfuurtje" uitgebreid tot één uur!

Maar... nogmaals: hoe komt het dat ik op reis geen nood heb aan gestreken kleding?

Zou ik misschien beter mijn kleren opbergen zoals ik op reis doe? Dat betekent: alles oprollen in plaats van op te plooien en ontrollen een poosje voor het dragen. Je krijgt dan wel niet de indruk van pas gestreken kleren, maar wel van kleren die onlangs gestreken werden maar al een paar uur gedragen zijn.
Misschien moet ik het hier toch ook zo proberen?

2 opmerkingen: