maandag 29 oktober 2018

Wintertijd

We zijn gisteren weer overgeschakeld op de wintertijd... en dat voel ik.
Ik leg uit waarom, want eigenlijk heb ik een voorkeur voor die wintertijd.

Tot enkele jaren geleden paste ik mijn polshorloge nooit aan en leefde ik het hele jaar door alsof het  wintertijd was. Wat mij soms niet in dank werd afgenomen, omdat ik bijvoorbeeld net te laat aankwam op vergaderingen (9 uur betekende voor mij immers 8 uur).

Ikzelf daarentegen bleef leven op het "winterritme". Een afspraak om 20 uur was voor mij eigenlijk een afspraak om 19 uur en dan wist ik dat ik iets vroeger dan gewoonlijk moest eten.

Op mijn smartwatch (verjaardagscadeau van Zeger enkele jaren geleden) en mijn gsm past het uur zich automatisch aan en sinds een paar jaar word ik dus geconfronteerd met het "officiële" uur op mijn horloge.

Het gevolg is dat ik mezelf ook stilaan heb aangepast aan de zomertijd... en dat ik sinds gisteren moe word als het nog maar 23 uur is (omdat het volgens mijn "zomertijdgevoel" al 24 uur is) en 's avonds honger krijg rond 18 uur is (omdat ik me zo fel heb aangepast aan die zomertijd dat het voor mij aanvoelt als 19 uur).

Voor mij liever geen zomertijd! Zeker niet als onze horloges zich automatisch aanpassen! 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten