dinsdag 30 oktober 2018

Seldersoep met noten en savooikool met look

Het was vrij koud en regenachtig vandaag: geen wandeling. Wel moesten we onze wekelijkse boodschappen doen, dus kregen we toch een beetje beweging.

Deze avond heb ik voor een groot deel met resten gekookt en het werd zo lekker dat ik even voor mezelf (en voor jullie als het jullie interesseert) noteer wat ik weer in elkaar heb geflanst.

Met een halve selder, een beetje (diepvries) prei, look, olijfolie, zout, peper, kurkuma en een bouillonblokje maakte ik een soep die we mixten, en waar we gehakte walnoten aan toevoegden vlak voor het opdienen.

Voor het hoofdgerecht sneed ik een dik kwart van een grote savooikool in reepjes, liet die stoven in olijfolie met enkele teentjes look, vrij veel basilicum en uiteraard wat zout en peper. Af en toe moest ik wel een heel klein beetje water toevoegen. Ondertussen kookte ik twee kleine aardappelen bijna gaar, om ze uiteindelijk volledig te laten garen in dezelfde pot als de kool.
Ik had twee zalmfilets (met een beetje peper, zout en een scheutje olijfolie) in de oven geschoven... en de combinatie zalm en savooi bleek ontzettend lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten