donderdag 4 oktober 2018

Lezing van Rombout Nijssen

Nee, ik ga jullie niet verder lastig vallen met mijn schoonmaakperikelen maar nu ben ik er zeker van: één kamer (in dit geval het poorthuis) per dag is meer dan voldoende voor mijn rug!

Deze avond organiseerde Heemkunde Groot Heers een lezing. Gegeven door rijksarchivaris Rombout Nijssen, over grondbezitters in Heers rond 1845. Heel interessante en geanimeerde bijeenkomst (Jos V. was in zijn element en voegde constant details toe aan wat Rombout vertelde).
Er was een vrij grote opkomst van leden van Heemkunde en zelfs een beroemdheid uit Heks kwam ons vervoegen.

Tijdens de pauze (eigen foto)
Na afloop vroeg Rombout Nijssen de hulp van onze vereniging voor het digitaliseren van kadasterkaarten uit die tijd. Roger en ik hebben het al vrij druk maar toch zou ik daar heel graag aan meewerken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten