maandag 8 oktober 2018

Emmenez-moi au bout de la terre

Uiteraard was ik aangedaan door het overgaan van Charles Aznavour maar ik had het de laatste tijd te druk met eigen en familiezaken om er iets over te schrijven. Aznavour behoort tot mijn kinderjaren en mijn jeugd, toen ik nog niet volledig vervlaamst was.

Deze avond had ik wat meer tijd voor mezelf en als eerbetoon aan Charles vond ik dit. Een afscheid van Charles op de tonen van een prachtig, heel poëtisch lied van hem dat hijzelf echter veel beter zong.

Ik vind hem een groot man.
Ik wilde eerst schrijven "grote man" maar Roger herinnerde me eraan dat Charles Aznavour klein van gestalte was en dat je dus moet schrijven "groot", precies omdat je het niet hebt over die gestalte. Wat een moeilijke taal toch, dat Nederlands!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten