dinsdag 26 februari 2019

Tijdlijn

Onze kinderen hadden me al uitgelegd hoe je op de pc via je persoonlijke "tijdlijn" op Google Maps kunt terugvinden waar je op welk moment was.

Tot hiertoe had ik dat nog maar zelden gebruikt maar onlangs wilde Roger weten wanneer we een bepaald ingrediënt hadden gekocht... en ik schrijf uiteraard niet alle details van die aard op in mijn dagboek. We houden wel alle facturen en rekeningen bij maar van dat ene ingrediënt vonden we niets terug.
En toen dacht ik terug aan die "tijdlijn". We wisten immers waar we dat gekocht hadden.

Warempel! Meteen vond ik terug op welke dag we in de winkel waren waar we dat ingrediënt hadden gekocht. Ik was echt verbluft... maar dacht er verder niet over na.

Deze avond, terwijl ik een beetje over en weer mailde met Zeger (over zijn werk en reizen onder andere), bleek Roger bezig te zijn geweest op zijn "tijdlijn".

Hij had er alles teruggevonden van onze laatste reis, inclusief het uur waarop we aan "péages" stopten of incheckten in een hotel of een camping. Met de nodige foto's als we die gemaakt hadden.

Enerzijds is die "tijdlijn" dus heel interessant, langs de andere kant, iemand die jouw pc zou stelen, kan dus alles over je doen en laten te weten komen? Oké, daarvoor moet eerst die pc gestolen worden.

Maar hoe zit dat met de politie (die toch nogal snel overgaat tot confisqueren van computers)? Geraken ze tegenwoordig sneller aan gegevens van misdadigers? En op welke manier proberen deze laatsten daaraan te ontsnappen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten