woensdag 20 februari 2019

Rendez-vous

Elie had aan de leden van de werkgroep WOI gevraagd wie hem deze avond wilde vergezellen naar het jaarlijkse "Rendez-vous" van Erfgoed Haspengouw. Alleen Roger en ik hadden toegezegd.

Deze avond, onderweg er naartoe (deze keer was het te doen in het mooie cultuurhuis van Gingelom, een vroegere kerk), kreeg ik een berichtje van Elie: hij is ziek en kan niet komen.

Dit jaar hebben we er niemand van Heemkunde Groot Heers ontmoet, wel Rombout Nijssen, Jos V.d.B en Johnny en Christiane, met wie we lang converseerden bij een drankje en hapjes. Na meer dan één uur kregen we een paar toespraken en daarna... zouden we verdeeld worden in "speed date"-groepjes. Het was ondertussen al vrij laat geworden en Roger noch ik hadden zin om te "daten" met iemand anders. We zijn er dus tussen uit gemuisd.

Ik begrijp het idee: we zijn immers allemaal bezig met erfgoed én die "afspraak"-avond is bedoeld om ideeën uit te wisselen maar... dat "speed daten" vond ik in deze context niet zo'n goed idee. Je kunt op zo korte tijd toch al weinig indrukken en/of plannen uitwisselen met een onbekende. Ik persoonlijk had bijvoorbeeld veel liever verder gepraat met Christiane (maar natuurlijk vormden net wij geen "date-stel") die me heel interessante zaken aan het vertellen was over het verleden van de stroopfabriek in Borgloon (haar vader heeft er nog gewerkt, en dat was in die tijd heel hard werken, legde ze me onder andere uit)!

Thuis hadden Roger en ik nog tijd genoeg om samen naar een aflevering van Wallander te kijken.
Dat vond ik eerlijk gezegd een veel gezelliger "rendez-vous"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten