dinsdag 19 februari 2019

Het is nog steeds rustig

En daar geniet ik bewust van, want vanaf volgende maand wordt ons leven weer veel drukker.

Vandaag was het, vooral door de wind, veel koeler dan gisteren (en ik merkte weer hoe snel je went aan een comfortabele temperatuur: ik vond het zelfs koud tijdens de relatief korte wandeling die we maakten in het mooie Borgloon).

Voor de rest valt er niet veel te vertellen over deze rustige dag (tenzij ik jullie lastig val met een relaas over vervelende huishoudkarweitjes).

Of toch wel: ik heb iets belangrijks gelezen, namelijk dit interview met Gerard Bodifée (die ik altijd bewonderd heb) over de klimaatkwestie. Heel interessant, lees zelf maar!

Roger en ik hebben zopas nog naar een aflevering van Wallander gekeken op ons televisiescherm en nu wil ik graag verder naar dit kijken op mijn pc-scherm.

Tot vorig jaar zou ik vandaag mijn "Nononc" een gelukkig nieuw levensjaar hebben gewenst. Nu zit hij aan de overkant en ik vermoed dat daar geen geboortedagen worden herdacht vermits (denk ik) tijd daar niet bestaat. Of denkt men daar toch even terug aan het moment dat men incarneerde? In dat geval, nee, niet "gelukkig nieuw levensjaar", lieve Nononc, want jaren, maanden, weken en dagen bestaan niet meer voor jou, maar "wees zeker dat hier niemand die jou gekend heeft je gauw zal vergeten!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten