maandag 14 januari 2019

Terug naar de bijbel

Er valt niets speciaals te vertellen over deze dag (en jawel, ik geniet heel fel van zulke rustige dagen!) maar ik wil het wel even hebben over het feit dat in het onderwijs blijkbaar binnenkort opnieuw meer aandacht zal geschonken worden aan de bron van "onze" religie, namelijk de bijbel.

Het werd tijd! Ik denk al tientallen jaren dat zoiets nodig is. De generatie na ons weet immers meestal zelfs niet wat er wordt gevierd met Kerstmis of Pasen!  En hoe kun je "dialogeren" met mensen uit een andere godsdienst als je je eigen religie niet kent?

Vandaag werd Elena al 8 jaar (ik heb haar even opgebeld)! Ze bereidt haar eerste communie voor (wat men "catechese" noemt) maar ik vermoed dat ze, net zoals voor onze kinderen al het geval was, niet echt begrijpt waarover het gaat en dat ze het vooral ziet als een soort "overgangsfeest" waarbij ze veel geschenken zal krijgen!

Lees zelf dit artikel eens (de auteur is "vrijzinnig"!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten