dinsdag 29 januari 2019

Upgrade

Hendrik had ons die film aanbevolen maar Roger wilde deze avond niet meekijken.
Achteraf gezien kreeg hij gelijk: vrij bloederig en daar kan Roger niet tegen. Vrij gewelddadig ook en daar kan ik normaal gezien niet tegen maar toch vond ik die film (want ik keek deze avond in m'n eentje, op mijn computerscherm) heel spannend (ook al omwille van het detective-aspect) en interessant maar tegelijk een beetje angstaanjagend.

"Upgrades" zijn mensen die computerchips kregen ingeplant, chips die uiteindelijk blijken het lichaam en het brein van de "gastheer" volledig over te nemen. Eigenlijk was niet alleen dat gegeven een beetje bangelijk aan deze futuristische film maar ook bij voorbeeld het feit dat alles door de overheid gecontroleerd wordt door drones.

Bedankt voor de hint, Hendrik: ik heb er echt van genoten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten