zondag 29 maart 2020

Koud!

We houden het fris in onze slaapkamer, dus viel het me niet meteen op bij het opstaan.
In de badkamer wist ik het echter meteen: onze verwarming is weer stuk.

Na een kattenwasje brunchten we snel in een heel koude keuken, waarna we naar onze werkkamer trokken (nadat Roger hout was gaan halen voor de kachel in de salon daar vlak naast).

Geen wandeling vandaag: buiten was het opnieuw heel koud en er staat weer die gure oostenwind.

Tussen onze bezigheden door even naar Nany gebeld maar die had eigenlijk geen tijd voor mij: ze had juist een buurvrouw op bezoek op haar kamer.

Uiteraard heeft Roger ook naar de installateur van onze centrale verwarming gebeld. Hij komt morgen langs (deze keer brandde de waakvlam wel: hij vermoedt dat er een zekering is gesprongen in de ketel - en daar kent Roger niets van).

Ondertussen is het in de salon en de werkkamer aangenaam warm... en ik dacht vandaag constant terug aan onze eerste jaren in dit huis (toen we nog enkel het weekend hier doorbrachten en we, bij soms heel koude temperaturen, een groot deel van het huis op enkele uren opgewarmd kregen dankzij die houtkachel).

We gebruikten toen nog niet het hele huis, onze toen piepkleine keuken bevond zich in wat nu een rommelkamertje is (waarvan ik ooit droomde een kleine badkamer te maken tegen onze oude dag), dat uitgeeft op de salon die toen dienstdeed als woonkamer. Een badkamer hadden we nog niet (maar dat is wel het eerste waar Roger begon aan te werken).

Herinneringen! Ik dacht ook terug aan ons immens huis in Antwerpen, waar we enkel de grote living met open keuken en de badkamer konden verwarmen. Eigenlijk, besloot ik, zijn we echt verwend tegenwoordig!

Voor ons avondmaal maakte ik een soep klaar met diepvries "Chinese wokgroenten" (heel lekker!) en daarna aten we rauwkost met koud varkensgebraad... in de aangenaam warme salon.

Tussen de soep en het varkensgebraad (eigen foto)
Na de afwas (in de koude keuken!) en het beantwoorden van enkele mails keken we gezellig samen naar de eerste aflevering van het derde seizoen van "Eigen kweek".
Wat hou ik van die serie, eigenaardig genoeg ondanks de "dialectaccenten"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten