donderdag 23 april 2020

Geen internet deze avond

Deze avond zaten we uren zonder internet (het is pas hersteld). Uiteraard hebben we boeken genoeg om te lezen. Het boek waarin ik bezig ben, na "Vanwege een tere huid" (dat ik heel goed vond), is echter "Mieke Maaike's obscene jeugd" van Louis Paul Boon. En dat vind ik niet goed.
Ik beloofde mezelf er minstens 20 bladzijden uit te lezen en die heb ik deze avond met veel moeite bereikt. Het boek wordt voorgoed* opzij gelegd!

Die 20 bladzijden las ik zelfs niet in een ruk: tussendoor typte ik nog enkele bladzijden uit mijn vroegere dagboeken over, beantwoordde ik enkele mails die voor de internetpanne waren aangekomen (maar mijn antwoord vertrok natuurlijk niet), en wilde ik bijlagen bij mails openen (zoals het "Coronadagboek" van Denises familielid) waardoor ik telkens weer geconfronteerd werd met het feit dat we geen internet hadden.
Dan keerde ik maar terug naar het boek dat ik uiteindelijk niet zal lezen. Roger las een ander boek; hij zal me laten weten of hij het goed vond. Ik heb al wel opgemerkt dat wij (Roger als sinds jaren en ik sinds kort) niet meer zo graag romans lezen!

Iets over 23:30 uur was de verbinding met het internet hersteld (of... zou het kunnen dat het daarvoor gewoon te druk was op het net?) en Roger en ik hadden ineens heel veel te doen online.
Eigenlijk kan ik me het leven niet meer voorstellen zonder internet!

* 25/4
Onze twee zonen hebben me erop attent gemaakt dat ik hier een fout had gemaakt. Ik schreef immers eerst dat ik dat boek "voor goed" opzij leg. En blijkbaar betekent dat heel iets anders dan een boek "voorgoed" opzij te leggen! Je ziet het, zulke nuances heb ik nog steeds niet onder de knie in het Nederlands en soms (nee, vaak) is dat echt frustrerend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten