woensdag 21 november 2018

Huishouden, vertalingen, lectuur en televisie

Roger en ik hebben vandaag samen de bibliotheek onder handen genomen en op anderhalf uur was de klus geklaard!
Ik zag nog een hele dag voor mij liggen, droomde van een korte wandeling ondanks de kou, wilde wat lezen enzovoort.

Maar... toen kwam er een job binnen. En niet zo aangenaam werk: ik kreeg een Nederlandse en een Franse tekst, moest ze vergelijken, eventuele niet vertaalde delen in het Frans omzetten, nagaan of de reeds vertaalde delen oké waren, eventuele fouten verbeteren, ...
Prutswerk dus, dat ik weer per uur aanrekende, waar ik enkele uren aan besteedde maar dat me niet echt voldoening gaf.

Daarna was het tijd om voor het avondeten te zorgen en na het avondmaal kon ik eindelijk nog een beetje lezen in het heel mooie boek van Christian Bobin.

Deze avond kon ik wel online kijken naar "Kinderen van de kolonie". Interessant maar voor mij te weinig gestructureerd.

4 opmerkingen:

  1. Dat vond ik ook van deze aflevering, maar het was dan ook de eerste, misschien zijn de volgende beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte bij mezelf dezelfde bedenking: we zullen afwachten en zien hoe de volgende zijn!
      Kusje!

      Verwijderen
  2. En voor vandaag donderdag driemaal 'hip-hip-hoera!' voor de jarige Peggy. Maak er een gezellige verjaardag-dag van. Groetjes, Liliane en Paul.

    BeantwoordenVerwijderen