woensdag 14 november 2018

De test

Deze ochtend uitvaart van de moeder van een buur. Een mooie, serene ceremonie.

Na het middageten en het schoonmaken van onze werkkamer (vorige week had ik immers praktisch niets gedaan in het huishouden) wandelden we een beetje op begraafplaatsen in de buurt. Ze zijn mooi versierd in deze periode en de herfstkleuren maken ze nog meer rustgevend.

Terwijl we op die kerkhoven rondwandelden (en Roger de overledenen telde die dezelfde familienaam droegen als hij - het zijn er veel), dacht ik aan wat ik onlangs ergens gelezen had over het boek "Le test" van Stéphane Allix.

Blijkbaar herinnerde Google zich dat ik dat onlangs met veel interesse had gelezen, want, toeval of niet, zonder te zoeken, viel ik na het avondeten meteen op dit interview met de auteur.
Heel interessant interview met een journalist die zichzelf heel rationeel noemt. Zijn visie over wat er gebeurt na de dood verschilt enigszins van de mijne maar zijn houding tegenover de dood lijkt fel op de mijne.

O ja, sorry, maar het is weer in het Frans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten