zaterdag 17 november 2018

Sinterklaas is in het land

Ik vergat daarnet te vertellen dat ik vandaag mijn belofte aan de "kindjes" hield en eigenlijk vooral daardoor die wandeling vergat!

Ik heb dus gekeken naar de aankomst van Sinterklaas in Antwerpen. Eigenlijk moet ik op zulke momenten altijd even de moeite doen om me weer kind te voelen. Het lukte deze keer weer... maar af en toe vroeg ik me toch serieus af of je als kind het zo leuk vindt om zo "voor de zot" te worden gehouden!

Ik had echt het gevoel dat ikzelf, vanaf een jaar of vijf-zes, heel die bedoening nogal nep zou gevonden hebben: een "professor in de Sinterklaaskunde" die niet kan vermenigvuldigen, Sinterklaas die slecht kan lezen en daarvoor moet worden bijgestaan door Zwarte Piet, ...
Maar misschien vergis ik me en word ik echt te oud?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten