vrijdag 26 juli 2019

Lectuur, film en hitte

Het was iets koeler buiten vandaag (we haalden de 37°C) maar eigenaardig genoeg nog warmer in huis: net geen 30°C.
Veel te warm voor mij. Het werd dus weer een rustige dag, met, buiten de aankoop van bier en speltmeel, enkel lectuur en film. Wel een typische jongensfilm, vind ik: zo gewelddadig! Waarom zijn mannen en jongens zo gefascineerd door geweld? Opvoeding?
We hebben ontdekt dat we het boek ook hebben. Eigenlijk zou ik het eens moeten lezen om het te vergelijken met de films!


Ook even gebeld met Nany: bij haar is het nog altijd 30°C binnenshuis... en Zeger mailde me dat hij 34°C had in zijn flat. Vreselijk! Ik moest terugdenken aan de hete zomer van 1976, toen we weken lang zulke temperaturen moesten trotseren op ons Antwerps flatje onder de pannen, Roger en ik. Toen kon ik er echter nog vrij goed tegen!

Voor deze avond was er onweer en regen aangekondigd. Helaas, wij hebben amper enkele druppels gekregen en alleen in de verte hoorden we de donder rommelen. Voor een keer dat ik bijna even fel als soms in Matadi snakte naar die regen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten