woensdag 3 juli 2019

We zijn al wat minder moe

Net toen ik wilde beginnen te bloggen deze avond stelde Roger voor naar de eerste aflevering te kijken van een Scandinavische serie. Dat hebben we dus gedaan, het lijkt een heel "trage" serie te zijn: morgen, na de tweede aflevering beslissen we of we verder kijken.

Deze ochtend, nadat we eindelijk nog eens uitsliepen (ik vraag me nog steeds af hoe de nachtmensen, die Roger en ik zijn, dat vroeg opstaan omwille van onze "kindjes" bijna 20 jaar hebben overleefd en ik bewonder alle jonge ouders die eigenlijk nachtraven zijn) heb ik het speelgoed opgeruimd.

Ik had gisteren gevraagd aan Roger of hij de kindjes het speelgoed wilde helpen opruimen terwijl ik mezelf klaarmaakte om naar Nany te gaan... maar daar was duidelijk niets van in huis gekomen.
Ik ben bijna een uur bezig geweest met de bibliotheek opruimen en daarna nat opnemen omdat de vloer heel veel vlekken vertoonde. Daarna nam ik de keuken op (om dezelfde reden). Dat betekent niet dat ik heb schoongemaakt: integendeel, ik heb alleen het grootste vuil aangepakt (en daarvan kreeg ik al rugpijn) maar het huis op zich is nog steeds even stoffig en er hangen nog altijd evenveel spinnenwebben (maar kom, spinnen zijn nuttige dieren).

Na een telefoontje met Nany (die, evenals ik trouwens, heel fel heeft genoten van onze bijeenkomst gisteren) en nadat ik daarna een boodschappenlijstje had opgesteld en de wasmachine had laten werken plus de was te drogen had gehangen, deden we die boodschappen. En vonden we bij Colruyt chocolade met 86% cacao. Schoonzusje had me onlangs verteld dat ik die daar zou vinden maar blijkbaar ben ik bij de vorige boodschappen nooit aandachtig genoeg geweest.

Na ons avondmaal (ik maakte nog eens hetzelfde klaar als wat ik gisteren voor de kindjes had in elkaar geflanst - en wat ze heel lekker vonden -  maar deze keer zonder aardappelen) genoten we allebei van een blokje van die chocola. Eigenaardig: ik had op reis chocola met 84% cacao gevonden (in een Lidl, maar hier vind ik die niet in die winkel) maar de chocola die we vandaag kochten (met amper 2% meer cacao dus) is weer zoveel lekkerder!



Na het avondeten heb ik nog een poosje gelezen in een Simenon (uiteraard met dat blokje chocola smeltend op mijn tong) maar... ik viel in slaap. Tja, ik ben altijd zo blij als de "kindjes" hier zijn maar blijkbaar begint mijn leeftijd me echt parten te spelen!

Vlak voor we naar die aflevering keken (als die serie meevalt, vertel ik er later meer over) haalde Roger zijn vers gebakken speltbrood uit de broodbakmachine. Ik eet heel weinig brood maar verheug me echt op eindelijk nog eens speltbrood!

Eigen foto's

O ja... en Roger heeft vandaag ook nog een deel van het gras in de tuin afgereden. Ik moet echt eens onderzoeken of we daarvoor geen hulp kunnen vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten