dinsdag 30 juli 2019

Wandeling in Brustem en daarna afscheid van een trouw toestel

Vandaag een wandeling in Brustem nadat Roger nog in de tuin en de wei had gewerkt.

Het is een aangenaam dorp (en het was aangenaam weer), met een leuke speeltuin die uitgeeft op een mooie groene vlakte (niet echt een park) van waar je dan weer een aangename wandeling kunt maken rondom het dorp.  Alleen jammer dat je niet meer vlakbij de burchttoren geraakt... en dat


in de villawijk, waar we langskwamen, zoveel lelijke huizen staan.

Daarna was het tijd om voor het avondeten te zorgen. Alles wat ik gisteren had klaargemaakt, heb ik weggesmeten, samen met nog enkele diepvriesgroenten, vis, vlees en (wat vond ik dàt jammer!) sint-jacobsvruchten. De vuilniszak waar ik alles in smeet, stonk gewoon na een poosje.

Voor ons avondmaal maakte ik dan maar kikkererwten klaar (eigenlijk wilde ik dat al lang proberen). Eerlijk gezegd, ik heb het recept een beetje gekopieerd van Wiemla die ze klaarmaakt met ui, look en tomatenpuree. Ik voegde daar spekblokjes aan toe die ik eerst liet garen in olijffolie... en het resultaat was heel lekker!

Deze avond geen lectuur op papier als toetje: we hebben onze oude koelkast zo schoon gemaakt als ze (is koelkast eigenlijk mannelijk of vrouwelijk?) waarschijnlijk nog nooit is geweest in die twintig jaar dat ze ons trouwe diensten heeft geleverd!
Ik moest denken, terwijl we aan die vervelende karwei bezig waren, aan het klaarmaken van een lijk.

In feite wordt ze (hij? ik bedoel de koelkast) morgen opgehaald om bij het schroot gesmeten te worden (veronderstel ik toch) en toch maken we haar (hem?) zo mooi als maar zijn kan.

Vaarwel oude koelkast! (eigen foto's)
De nieuwe zal kleiner zijn, maar daar kan ik mee leven (meestal zijn we toch nog maar met z'n tweeën). Maar... hopelijk zullen etenswaren daarin even lang bewaren.

Want degene die we morgen laten wegvoeren was héél goed! Alleen verbruikte ze nogal veel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten